Storemunken 189 moh

Fra Krokeidvegen 11.01.22

Beskrivelse av turen

Fra Parkeringsplassen går du oppover langs med hovedveien tilbake i retning Bergen. Når du har rundet svingen og strekningen blir rettere vil du komme til et kryss hvor du skal inn til høyre, her er det skiltet «Jubileumsstien». Fortsett til du kommer til kryss merket «Austrevågen», her er det et litt mindre og ikke fullt så synlig jubileumskilt. Her skal du til venstre, og ned en bakke, du vil så se starte på stien på venstre side sammen med et stort informasjonsskilt. Dette er også starten på første etappe av jubileumsstien, og er merket med røde stolper for jubileumsstien med start nr 1. Følg stolpene helt til du på venstre siden får skilt merket «Storemunken», følg så denne stien videre. Nydelig utsikt på toppen, så anbefaler nok tid til å nyte den. Turen kan være litt våt og gjørmete etter flere regnværsdager i strekk, men gode klopper gjør at du unngår de våteste og mest gjørmete partiene. Turen består av skogsbunn, steiner, røtter og langt gress som legger seg over stien, en fin tur for både store og små.

Fakta om turen

Type sti
Stimerking
Klopper, stein, berg
Første del av Jubileumsstien, merket med røde stolper
frem til skilt Storemunken, sti resten

Parkering

Parkerer ved parkeringsplass i svingen før Krokeide ferjekai. Plass til ca 25 biler.

Stistart

Det tar noen minutter å gå til stistart. Se beskrivelse og bilder for veiledning.

Veibeskrivelse til parkering

GPS rute for turen

[sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/Storemunken 189moh, Bergen 11.01.22 Lykkeligute.no .gpx"]