Rabbafjellet 159 moh

Fra Rabben 02.04.22

Beskrivelse av turen

Ufordrende med parkering, satte bilen i minilomme langs veien. Stien starter forbi et privathus og igjennom en port (se bilder) Følger stien nedover, vil se et beiteområde på venstre side. I hjørnet av beiteområdet er det to stier, en til venstre og en til høyre. Begge stiene er merket med røde merkestikker, og er grei sti å følge hele veien rundt. Vi valgte å gå stien til høyre og ta turen som en rundtur. Toppen er markert med rød postkasse og en varde. Fasinerend landskap, frodig natur på ene siden og tørt / dødt på andre siden.

Fakta om turen

Passer for
Type sti
Stimerking
 Merket med røde pinner og brøyte stikker, kan gå som rundtur, eller opp og ned samme vei.

Parkering

Utfordrende med parkering, er 1 stykk like ved stistart, vi stod langs med veien.

Stistart

Stistart igjennom port tett opp mot privat hus.

Relieve

Veibeskrivelse til parkering

GPS rute for turen

[sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/Rabbafjellet 159moh Austevoll 02.04.22 Lykkeligute.no .gpx"]